Wist-je-datjes blog

Gepassioneerd door toerisme en marketing, schuimen we het web af
naar interessante artikels, nemen we deel aan boeiende congressen
en volgen we trends op de voet. Elke werkdag publiceren we hier een
interessant “wist-je-datje”. En op vrijdag droppen we het weekoverzicht
in de mailbox van meer dan 7.000 professionals uit de reissector.

Journeys happen here

Vorige week organiseerde Facebook in New York een event met de titel "Journeys happen here" met tal van inzichten voor de reissector. Lees een verslag op de blog van iProspect of op de site van Travelwirenews.

Cool Cousin

"Connect with like-minded locals and get personalized city guidance that suits you best", dat is wat de nieuwe app Cool Cousin belooft. 

Honden gidsen je door Hong Kong

Yakult, Mini, Yobi, Mochi en Toro. Zo heten de vijf honden die je met een camera doorheen vijf wijken in Hong Kong gidsen. Meer uitleg en filmpjes vind je op de site van de toeristische dienst van Hong Kong.

Travelmedia fietst opnieuw voor StapAf

Voor het vierde jaar op rij werd Travelmedia geselecteerd om de fiets- en wandelcampagne van Toerisme Oost-Vlaanderen uit te werken. Dit jaar stuurden we Frances Lefebure, Ben Roelants en Ruben Van Gucht op pad. Zij dagen elkaar in drie leuke video’s uit om te bewijzen dat ze échte StapAf-experts zijn. De filmpjes passen naadloos in een totaalconcept en multimediale campagne.

KLM op Whatsapp

KLM blijkt, op het vlak van sociale media, telkens een stapje voor op haar concurrenten. De maatschappij claimt vandaag de eerste te zijn die gebruik maakt van Whatsapp. Passagiers kunnen via Whatsapp hun boarding pass en vluchtinformatie raadplegen.

Goodbye nr. 10 is er

Een klein jubileum : onze tiende editie van Goodbye magazine ligt vanaf vandaag in de winkel. Met reportages over IJsland, Jamaica, Curaçao en Namibië. In het uitgebreid citytripdossier gaat het over Stockholm. En verder delen we onze beste adresjes in Antwerpen, Liverpool, Luxemburg en Seattle. Verder een interview met tv-gezicht Gilles Decoster en de vaste column door Jacqueline Goossens uit New York. Te koop in de krantenwinkel, Standaard Boekhandel, Delhaize, Carrefour, en binnen enkele dagen ook op BOL.

Een fonkelnieuwe én volwaardige website voor Goodbye

Een heel klein beetje onder de radar, hebben we onze fonkelnieuwe website van Goodbye gelanceerd. Een volwaardig zusje voor ons gedrukt magazine, met longreads, video's onder de noemer GoodbyeTV en véél meer. Surf naar www.goodbye.be of contacteer ons om te vernemen hoe je jouw reismerk kan profileren op onze allernieuwste premium reiswebsite.

De 6 trends in luxe toerisme

De reissector is snel geëvolueerd, maar hoe zit het in het luxe segment? Lees hier het stuk van Skift naar aanleiding van de Virtuoso conferentie in Las Vegas : The 6 big trends that are reshaping luxury travel.

Bucket-list Meetjesland

Rick De Leeuw sprong op z'n fiets en toert doorheen het Meetjesland langs vier attracties van zijn persoonlijke bucket-list. Enkele kernwoorden van deze nieuwe campagne door Travelmedia: video, storytelling, influencer marketing, leadgeneratie, e-mailmarketing, ...

De opmars van Alexa in de reissector

Alexia, de spraakassistent van Amazon, weet steeds meer reispartijen te overtuigen om spraakgestuurd te werken. Zo kan je voortaan een vlucht bij Ryanair opzoeken of een voordelige hotelnacht bij Kayak scoren.