Wist-je-datjes blog

Gepassioneerd door toerisme en marketing, schuimen we het web af
naar interessante artikels, nemen we deel aan boeiende congressen
en volgen we trends op de voet. Elke eerste vrijdag van de maand
droppen we een leuke mix van travel trends en Travelmedia-nieuwtjes
in de mailbox van meer dan 7.000 professionals uit de reissector.

Resultaten van ons reisonderzoek

Om inzicht te krijgen in het reisgedrag van de mensen na Covid-19, lanceerden we twee weken geleden het Goodbye reisonderzoek. Door beter te begrijpen wat de reiziger dit jaar net wel of niet wil, kan ook de reissector zich hierop voorbereiden om reizen de rest van het jaar zo interessant mogelijk te maken voor iedereen.

Het onderzoek werd door 2.500 reizigers ingevuld:

1. Wie een reis heeft geboekt wil graag (uitgesteld) op vakantie, vooral september is populair.

2. De reisvoucher wordt over het algemeen positief onthaald, maar er zijn bedenkingen.

3. Reisverzekeringen zijn 11% populairder na Corona. Over het algemeen is er meer nood aan service en zekerheid.

4. Minder vliegreizen, meer binnenland. Verder zijn er geen significante wijzigingen in voorkeursbestemmingen. 

5. Ons reisbudget blijft in 75% van de gevallen ongewijzigd.

De uitgebreide resultaten van het reisonderzoek lees je op www.goodbye.be/reisonderzoek.

Marketing tijdens de coronacrisis: conclusies en tips

Meer dan ooit wordt de toeristische sector getest op haar flexibiliteit. Om deze crisis het hoofd te bieden hebben we nood aan slimme analyses, een collectief verantwoordelijkheidsgevoel, realistische toekomstplannen en concrete acties.

Travelmedia wil — net zoals heel wat andere organisaties — haar steentje bijdragen door méér dan ooit de juiste informatie met jullie te delen. Met onze kanalen zijn we actief van inspiratie tot boeking, perfect om vinger aan de pols te houden zodat jullie op het juiste moment het verschil kunnen maken. 

Via travelmedia.be/droomnureislater lees je onze eerste conclusies en tips. 

Op zoek naar de reisintenties na Covid-19

Deze week lanceerde Goodbye magazine een reisonderzoek waarin we polsen naar de intenties van reizigers na Covid-19. Zullen zij hun plannen uitstellen of afstellen? Wanneer hopen reizigers terug op vakantie te kunnen gaan? Welke bestemmingen komen in aanmerking? Wat vinden ze van de voucherregeling?

De enquête wordt verzonden naar alle e-mail abonnees van Goodbye.be, Vakantiepromos.be, Citytrip.be en Rondreis.be. Deel het Goodbye reisonderzoek gerust ook met je eigen klanten. De resultaten delen we de volgende dagen en weken met jullie.

'7 Minutes' in Saint Lucia

Tijdens de lockdown nodigt Saint Lucia haar Instagram volgers uit om het Caribische eiland te ontdekken via Instagram Live. De eerste aflevering, een virtuele yogasessie van zeven minuten, werd op 26 maart uitgezonden. Deze week was er een digitale kookles, binnenkort staan een online dansfeest, een sessie mediteren en een initiatie 'soca fit' op het programma. 

Droom nu, reis later playlist

De redactie van Goodbye magazine stelde een ultieme playlist samen met daarin maar liefst 100 nummers die ons (en hopelijk ook jou) meteen in de vakantiesfeer brengen. Ideaal voor iedereen die van thuis uit werkt. Van zwoele zomerse plaatjes tot heerlijk dromerige nummers, en alles daartussenin: het staat in onze "Droom nu, reis later-afspeellijst" op Spotify! Wedden dat je je meteen op een tropisch strand waant, of je terugdenkt aan die zalige roadtrip van vorig jaar?

Can't Skip Hope

Ook al kunnen we momenteel niet op reis, toch kunnen we nog altijd blijven dromen. In een knap filmpje dat tegelijk sensibiliseert en inspireert, sluit de Portugese toeristische dienst aan bij die gedachte. Blijf uitkijken naar die topreis, nu meer dan ooit. Droom nu, reis later! In navolging van Portugal kwamen ook onder meer Zuid-Afrika en Tenerife met mooie filmpjes op de proppen. 

Het belang van een goede contentkalender

Het lijkt paradoxaal om in een tijdsgeest waarin content vaak versnipperd en vluchtig geconsumeerd wordt, na te denken over een doordacht contentplan. Waarom zou je tijd en energie investeren in een uitgestippelde planning, als jouw boodschap toch snel weer vergeten wordt? Is het niet beter om on-the-go jouw content vorm te geven en uit te werken? Daarmee bespaar je toch op kostbare tijd en middelen, en ben je beter in lijn met het vluchtige contentverbruik anno 2020?

Hoewel flexbiliteit en inspelen op de 'hype of the day' zeker belangrijk zijn en ook zullen blijven, is het echter nuttig om vandaag de dag net wél na te denken over welk verhaal je wil brengen, wanneer je het gaat brengen en hoe je het moet brengen. De voordelen zijn immers voor de hand liggend: met een goed contentplan creëer je een duidelijke visie, continuïteit en strategie voor jouw bedrijf of medium, spaar je tijd uit, kan je strategischer te werk en heb je een duidelijke houvast. Dit alles zorgt er dan weer voor dat je op andere momenten net creatiever jouw strategie kan aanpassen en aanvullen. En omdat jouw content beter uitgewerkt is, zal die ook meer in het oog gaan springen en dus net langer blijven hangen bij jouw doelpubliek.

Het is een principe dat we ook bij Travelmedia toepassen. Van online blogposts en nieuwsbrieven tot social media en printpublicatie: een doordachte contentkalender is onontbeerlijk.

- Jens

Content die 'content' maakt

Content is King! Dat we daar bij Travelmedia overtuigd van zijn, is niet nieuw. Kijk maar naar Goodbye Magazine. Minstens even belangrijk is de manier waarop de content in de markt wordt gezet. Zonder een goed uitgekiende strategie schiet je met losse flodders en is het ook veel moeilijker om vast te stellen wat goed werkte en wat minder.

De easy, en misschien wel old, way? Demografische targeting.
Wij zoeken het graag wat verder, wij zijn fan van persona’s. Persona’s die interesse hebben in een specifiek thema. Thema’s waarvoor mensen een bepaalde passie hebben. Let wel, demografische interesses sluiten we niet uit. Ze zijn gewoon niet meer de loutere basis waarop we steunen. Concreet brengen we type persona’s binnen de doelgroep in kaart en stemmen we de content af op die persona’s. Je doelgroep (leren) kennen en verhalen vertellen die hen content stellen, da’s belangrijk! Destination Think zweert ook bij deze aanpak. Lees er hier meer over!

- Laure 

De toekomst van de reissector

Het coronavirus houdt de reissector in de tang. In die mate dat Bloomberg spreekt over de grootste terugval van de wereldwijde reissector sinds de terroristische aanslagen van 9/11 in 2001. 

Een onderzoek van weflycheap.nl stelt dat 40% van reizigers die op vakantie willen gaan, hun boeking uitstellen door het coronavirus. 84% van die groep geeft echter wél aan nog steeds een reis te zullen boeken.

In 'The Future of the Travel Industry' kijkt Euromonitor International vooruit naar de groei van de reissector de komende twintig jaar. En wees gerust: ondanks de kortetermijnuitdagingen ziet de toekomst er best rooskleurig uit.

- Frederik

Finnishing touch voor Goodbye #20

Goodbye #20 ligt sinds dinsdag 3 maart in de rekken en hoe kunnen we dat beter vieren dan een avond in het teken zetten van Goodbye Magazine? We werkten samen met A-STAY, een modern hotel in hartje Antwerpen waar technologie centraal staat. Zo heb je bv. geen sleutel meer nodig, maar herkent het systeem je handpalm. Aangezien het niet de bedoeling is dat je hand wordt afgehakt, kan je dus overal binnen zonder het risico je sleutel te verliezen.

Finland is een van de reportages in Goodbye #20 en toevallig is Nikolina van A-STAY opgegroeid in Helsinki. Ze liet ons smullen van twee typische Finse hapjes en natuurlijk kon een shotje Koskenkorva (Finse vodka) niet ontbreken!

We lieten vijf influencers naar Antwerpen komen om hen onder te dompelen in een op-en-top Finse avond. Na een hapje en een drankje lieten we de influencers hun ding doen en nu zijn er nog meer mensen die Goodbye kennen!

Mission accomplished!

- Team Goodbye

Wat online travel agents kunnen, kunnen wij ook: tip 1

Als touroperator of reisagent kan je uiteraard het verschil maken door je expertise, persoonlijke aanpak en de extra diensten die je aanbiedt. Toch kunnen we er niet omheen dat steeds meer do-het-zelf reizigers op zoek gaan naar de OTA’s (online travel agents zoals Booking, Expedia en Tripadvisor). Wij bieden je stelselmatig enkele tips om deze online boekers ook bij jou de online ervaring te bieden die ze zoeken.

Tip 1: je content moet kwalitatief en transparant zijn.

De informatie die je aanbiedt moet correct zijn en USP’s (unique selling points) mogen in de verf gezet worden, maar blijf weg van te commerciële teksten. Online boekers gaan heel snel op zoek naar reviews van hun peers. Dat is een deel van wat we ‘social proofing’ noemen: hoe wordt dit hotel of deze reis beoordeeld door andere reizigers? Dat zelf integreren via een ratingsysteem of ruimte voor comments, creëert vertrouwen en zorgt ervoor dat bezoekers op jouw site blijven. Past dit niet binnen jouw site, zorg er dan voor dat jouw informatie niet in strijd is met wat elders te vinden is. Op die manier behouden jouw bezoekers hun vertrouwen in jouw content én jouw organisatie.

- Rini

Let's talk social!

Social media is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. En als online marketing agency is het onmogelijk om niet met advertenties op social bezig te zijn. Je zou je bijna afvragen of organische posts wel nog nuttig zijn.

Wij geloven niet dat organische social media ooit zal verdwijnen, en dit omwille van drie redenen:

1. Organische sociale media is de perfecte manier om vertrouwen te creëren bij je publiek. Wanneer je meer inzet op Organic, kan je je eigen community uitbouwen en op die manier het vertrouwen winnen van je bezoekers.

2. We delen meer en meer uit ons leven met de rest van de wereld. Waarom zouden we dan niet de positieve/negatieve ervaringen delen van een merk? De recensies op je social media zijn belangrijk, ook naar het vertrouwen toe.

3. De organische aanwezigheid zal ervoor zorgen dat je ook in zoekmachines meer plaatsen zal innemen. En hoe meer plaats je inneemt, je betrouwbaarder je voor de bezoeker wordt.

Samengevat: Vergeet zeker de authenticiteit van je merk niet om het vertrouwen bij de bezoeker te laten groeien. Want een 'solid organic social base', daar begint het allemaal mee. En daar werken wij aan met onze eigen media!

- Céline

Waarom Goodbye #21 nu al op je radar moet staan

Goodbye #20 ligt net in de winkel, maar ik vertel je graag waarom jij nu al over #21 moet nadenken. #21 is namelijk hét jubileum-nummer van Goodbye magazine. Het magazine komt uit op 2 juni, vijf jaar en een dag na de verschijning van het allereerste magazine. Het nummer zal niet enkel (naar goede gewoonte) boeiende reportages bevatten over o.a. Melbourne en het Mornington Peninsula in Australië, de charmante 'Deep South' van de USA, het carnaval in Tenerife en een cruise doorheen de Middellandse Zee, maar ook een Special in het thema van het vijfjarig bestaan van het magazine. Het moet niet gezegd dat het jubileumnummer enorm in de kijker gezet zal worden via ons communicatieplan en onze distributiepunten. Je hoort het, het moment is nu. Adverteer in het jubileumnummer en profiteer mee van alle marketingacties in het kader van dit jubileum. 

- Marlies 

AIRBNB doet het weer

Niet zo lang geleden schreven we nog een artikel over de marketingcampagne 'win een overnachting in het Louvre'. En nu doet Airbnb het weer. Win een sabbatical in de Bahamas. Dit spreekt zonder twijfel tot ieders verbeelding. Wat een inspiratie. De campagne werd opgezet in samenwerking met The Bahamas National Trust. Waag jij je kans?

"Airbnb en The Bahamas National Trust zetten zich samen in om lokale gemeenschappen nieuw leven in te blazen en om de economische voordelen van toerisme en visserij te promoten, beide belangrijke elementen in het leven op de Bahama's. The Bahamas National Trust is sinds 1959 verantwoordelijk voor het behoud van de 32 speciale nationale parken op deze archipel."

Airbnb toont nog maar eens hoe samenwerken tot leukere campagnes leidt.  

Goodbye magazine wordt 5 jaar

Op 1 juni 2015 verscheen het allereerste Goodbye magazine op de markt. Als je even snel rekent, kom je al snel tot de conclusie dat we dit jaar een jubileum te vieren hebben. 5 jaar Goodbye. 20 magazines. 125 grote editorials, 20 interviews, 20 citytrip dossiers, 60 5x-artikels, ... dat kan tellen. Het spreekt dan ook voor zich dat we dit niet zomaar voorbij zullen laten gaan. Er staan enkele mooie projecten op de planning. Denk 'short film', een jubileumnummer in juni, video testimonials, events, best of, ... 

Benieuwd? Of wil je graag weten hoe je er als adverteerder deel van kan uitmaken? Stuur een mailtje naar Marlies of trek gerust eens aan haar mouw als je haar op een evenement of beurs tegen het lijf loopt. 

Travel Ads Click Festival

Het online netwerk van Travelmedia binnen handbereik met Travel Ads. Dé display-optie die jouw boodschap direct tot bij potentiële klanten brengt, exclusief op de kanalen van Travelmedia.

  • Gegarandeerd aantal clicks, 
  • Monitoring en bijsturing door onze project manager, 
  • Rapportage na afloop (of tussentijds voor langdurige campagnes), 
  • Duizend impressies op rondreis.be, citytrip.be, goodbye.be, reisroutes.be, euroreizen.be, take-a-trip.eu, vakantiepromos.be en hun nieuwsbrieven, 
  • Kostenefficiënt (0,50 euro per click). 

Boek in februari jouw Travel Ads-campagne en krijg er honderden clicks gratis bovenop.

1000 - 3000 clicks  ➡️ + 10% clicks gratis
3000 - 6000 clicks  ➡️ + 15% clicks gratis
> 6000 clicks  ➡️ + 20% clicks gratis

Jij denkt nu toch ook 'Kom maar op met die gratis clicks'?

Expeditie Scheldeland - fase 2

Wie onze nieuwsbrief leest of onze blog regelmatig bezoekt las ongetwijfeld de case van Expeditie Scheldeland. Een campagne die over een traject van 2 jaar loopt. De campagne werd vorige zomer gelanceerd met campagnevideo's en verhalen over en door de verschillende expeditieleden (bloggers).

Het is tijd voor de volgende fase, het vakantieboek. Zowel grafisch als inhoudelijk uitgewerkt door Travelmedia.

Het doel? Zoveel mogelijk mensen het gratis vakantieboek laten aanvragen en website traffic genereren naar Scheldeland.be.

Door een doorgedreven mediaplanning die content, video, Travel ads, SEA en e-mailmarketing combineert, zetten we de komende maanden zoveel mogelijk mensen aan het boek aan te vragen. Daarbovenop zorgt een continue aanvoer van nieuwe content i.s.m. de expeditieleden voor het nodige verkeer naar de website.

Het Vakantieboek van Scheldeland aanvragen? Dat doe je hier.  

The Travelmedia New Year Resolutions

Een nieuw jaar, nieuwe voornemens... ook bij Travelmedia. We hebben natuurlijk een duidelijk zicht op waar we als organisatie naartoe willen in 2020, maar hoe zit het met de (professionele) voornemens van elk van ons?

Laure - online marketeer: In 2020 wil ik mijn skills verder ontwikkelen. Opleidingen en opvolgen van trends binnen en buiten de sector zijn een stap in de goede richting. Tips? Stuur ze haar dan zeker door!

Marlies - sales: omdat targets halen geen 'nieuw' voornemen kan zijn en omdat sales veel meer is dan dat, wil ik in 2020 nog meer inzetten op relationship building en inzetten op samenwerken in plaats van louter 'in opdracht van' werken.

Céline - online marketeer: 2020 wordt het jaar dat ik me meer ga bezighouden met onze eigen media. Hoe halen we meer verkeer uit onze media en hoe kunnen we voor onze klanten meer bereik gaan creëren? Kortom, van onze eigen media nog sterkere merken maken. 

Jens - content creator: in 2020 wil ik het vijfjarig bestaan van Goodbye vieren door ons magazine verder uit te bouwen tot dé reisinspirator in Vlaanderen, zowel on- als offline. 

Rini - senior online marketeer: Ik schaar me in 2020 achter het merk Goodbye en Goodbye.be. In het jaar dat het magazine haar vijfjarige bestaan viert, wil ik extra stappen zetten om Goodbye.be nog te laten groeien. 

En de voornemes van general manager Frederik? Die blijken, geheel toevallig trouwens, alles hierboven mooi samen te vatten. 

"In 2020 wil ik dat we ons met Travelmedia engageren om verder sterke partnerships in de sector uit te bouwen. Samenwerken om meer én beter te kunnen presteren, samen creatieve en converterende campagnes realiseren, samen onze doelen nastreven, samen van Goodbye een sterk reismerk maken. In 2020 wil ik dichter bij onze klanten staan dan ooit tevoren: door veel persoonlijk overleg, maar uiteraard ook door zelf actief netwerkmomenten te organiseren, zoals ons Travelmedia Congres en onze Travelmedia Masterclasses."

Hello 2020

2020 is officieel van start gegaan. Dit is ook het moment waarop het communicatieplan waaraan je in het najaar zo hard hebt gewerkt in actie moet worden omgezet. 

Is jouw doelgroep de vermogende 40-plusser die gastronomie en comfort belangrijk vindt of de avontuurlijke dertiger die reisinspiratie als een spons opneemt? Neem Goodbye magazine dan zeker op in jouw marketingmix en profiteer van onze eindejaarsactie (nog tot 31/01). 

Een jaardeal (= 3 + 1 advertentie gratis) plus gratis upgrade naar keuze!

Marlies vertelt er je graag alles over.

Brussels Aiport gaat 5G

Niet zo heel lang geleden kwam Glenn Schnieders op ons congres vertellen over hoe 'the Internet of Things' de dagelijkse operaties op Brussels Aiport beïnvloedt, en wat de ambities van onze nationale luchthaven zijn op vlak van technologische innovaties. Zo willen ze de eerste 'slimme' runway aanleggen. Net voor kerst, op 23 december, werd aangekondigd dat Brussels Airport eind maart '20 haar eigen 5G-netwerk in gebruik zal nemen. Niet voor de bezoekers van de luchthaven, maar voor operationele doeleinden. 

"Dankzij de hogere capaciteit van 5G, kan de luchthaven nog meer technologieën inzetten, zoals IoT (Internet of Things), geautomatiseerde voertuigen, mobiele veiligheidssystemen of "track & trace"-technologie."

Goodbye #19 - nu in de winkel!

We sluiten het jaar graag in stijl af, en naar goede gewoonte doen we dat met een gloednieuwe Goodbye. Sinds afgelopen dinsdag ligt het negentiende nummer in de krantenwinkel, en het is opnieuw een editie om heerlijk bij weg te dromen. We nemen je mee naar Georgië, Friesland, Zuid-Afrika, Umbrië en Aruba, en er staat een lijvig citytripdossier over Bordeaux voor je klaar. We hebben zelfs nog meer voor je in petto: in de gratis special rond duurzaam reizen bespreken we de verschillende aspecten van ecologisch verantwoord op reis gaan.

Snel je dus naar de krantenwinkel of Standaard Boekhandel, of ga naar onze abonneerpagina om van een voordeeltarief te genieten. 

Al benieuwd naar Goodbye #20? Met reportages over Melbourne, Finland, een cruise naar de Emiraten en een citytrip naar Hamburg belooft het alweer een veelzijdig nummer te worden! Wil je graag deel uitmaken van #20? Give us a call at 050/740250.

 

Toerisme Vlaanderen kleurt buiten de lijntjes

Toerisme Vlaanderen trok de voorbije jaren steeds vaker de aandacht met creatieve 'out of the box'-campagnes om Vlaanderen in het buitenland te promoten. Zo ook nu weer. In 2020 staat alles in het teken van Van Eyck. 

"Kernboodschap is dat iedereen welkom is in Vlaanderen, ongeacht wie je zelf graag ziet. Om die boodschap kracht bij te zetten vervangen we de zijpanelen van het wereldberoemde schilderij 'De aanbidding van het Lam Gods' van de gebroeders Van Eyck door foto's van echte koppels. Iedereen kan meedoen door eigen foto's op te laden en zo mee te figuren in de opmerkelijke campagnefilm." 

Een campagne die zowel wenkbrauwen zal doen fronsen als positieve emotie zal opwekken. Het is niet voor niets dat Marketing Directeur Elke Dens finalist is voor de award 'Marketeer van het Jaar' van BAM - Belgian Association of Marketing. 

Meet Rini

Op 25 november mochten we Rini Vyncke in ons team verwelkomen. Met haar jarenlange ervaring op vlak van e-commerce bij Thomas Cook en als digital marketing docente aan de Howest in Kortrijk zal ze ongetwijfeld een waardevolle aanvulling zijn in ons team. We hopen Rini een boeiende werkplek te bieden en kijken dan ook halsreikend uit naar wat 2020 zal brengen. 

Welcome to the team!

Frederik, Céline, Laure, Jens en Marlies.

Reizen naar morgen op z'n Deens

In alle takken van onze sector wordt nagedacht over hoe we de reissector kunnen verduurzamen. Dat doen we door nieuwe zuinige cruiseschepen in gebruik te nemen, de ecologische voetafdruk automatisch te compenseren of door 'de toerist' te gaan heropvoeden. Peter De Wilde komt op ons congres op 20 november over de toekomststrategie 'Reizen naar morgen' van Toerisme Vlaanderen praten, maar ook in Denemarken pasten ze hun destination marketing volgens een gelijkaardige theorie aan. Hun campagne is gericht op het principe 'de nieuwe toerist = de tijdelijke local'. Je leest er hier alles over. 

#tmcongres D -12

Nog exact twaalf dagen tot het Travelmedia Congres 2019. De acht sprekers weten wanneer ze op het podium verwacht worden, de workshops zitten vol, de drank voor de netwerk- momenten werd besteld en de lunch werd zorgvuldig geselecteerd. We zijn er klaar voor. Jullie ook?

Hoezo, je hebt nog geen ticket? Via deze link kan je de allerlaatste plaatsen boeken. 

De optionele workshops waren al snel volzet. Hiervoor kan dus niet meer ingeschreven worden. Maar niet gevreesd, ook in de namiddag zijn nog 3 boeiende keynotes voorzien (tot 16u).  

Package deal: Goodbye & Newsweek

Een tijdje geleden stelden we jullie Newsweek België voor, de nieuwste mediatitel van GMGroup. Mik jij op een 'high end' klant met een wereldse kijk? Dan is het magazine met een oplage van 45.000 exemplaren voor jou wellicht een goede match. Om deze nieuwe telg bij jullie te introduceren lanceren we een package deal met Goodbye magazine. Bij een 1/1 advertentie in Goodbye magazine krijg je een 1/1 advertentie in Newsweek aan de helft van de prijs. Geïnteresseerd? Neem contact op met Marlies en ze vertelt er je alles over. 

Travelmedia Cases - Bucketlist Catalonië

We zijn toch zulke gelukzakken. Waarom? Omdat we steeds weer leuke campagnes mogen uitdenken en uitwerken voor onze klanten. Vorige week ging de campagne voor Catalonië live. De doelstelling? Je hoort het al. Awareness. Een bucketlist die de reiziger moet overtuigen dat Catalonië veel meer is dan Barcelona alleen. Benieuwd hoe we zo'n campagne aanpakken en wat het allemaal inhoudt? Je leest het hier

Het is een kwestie van seconden

Een website: we hebben er allemaal een. En om het goed te doen, zouden we onze site iedere zes maanden moeten vervangen door een betere, slimmere versie. Maar laat ons realistisch zijn: dat kost te veel. Te veel tijd en te veel geld. Tijd voor een nieuwe website of hebben jullie updates gepland aan jullie bestaande website? Lees dan zeker dit ebook, waarin, naar aanleiding van een analyse van 100 toeristische websites, de belangrijste take aways staan opgesomd. Een website heeft letterlijk slechts enkele seconden om een bezoeker te grijpen. Use them wisely.

De laatste spreker(s) bevestigd!

Oeps, de workshops op het Travelmedia Congres zijn al volzet! Maar niet getreurd, we hebben een indrukwekkende lijst sprekers uit de sector voor jullie klaarstaan. Marie Smit en Saskia Groenheijde vullen het lijstje aan. Met Track + Trace helpen ze organisaties trends om te zetten naar praktische concepten en visuele uitvoering. Jouw ticket voor het congres nog niet geboekt? Doe het snel via de website www.travelmediacongres.be, of voor VVR-leden via VVR.be

StoryMakers - the Conscious edition

Vorige week was Travelmedia aanwezig op StoryMakers - the Concious edition, georganiseerd door Purpose Lab. Het thema van de dag was duurzaam reizen. Een hot topic, zo wijden we er ook een special aan in de decembereditie van Goodbye magazine. We weten het allemaal: Nederland is op alles een stapje voor, dus ook wat betreft duurzame initiatieven in de reisindustrie. We staken er dan ook graag ons licht op. Een panelgesprek met enkele voortrekkers rond verschillende stellingen werd gevolgd door een interactieve workshop waarin in kleine groepen duurzame ideeën werden gestimuleerd. Na de lunch was er tijd om kennis te maken met alle partners. Een leerrijke dag, én we hebben ook weer ideeën opgedaan voor het Travelmedia Congres op 20 november.