Wist-je-datjes blog

Gepassioneerd door toerisme en marketing, schuimen we het web af
naar interessante artikels, nemen we deel aan boeiende congressen
en volgen we trends op de voet. Elke eerste vrijdag van de maand
droppen we een leuke mix van travel trends en Travelmedia-nieuwtjes
in de mailbox van meer dan 7.000 professionals uit de reissector.

Travelmedia Academy: een goede nieuwsbrief

Dit jaar is voor Travelmedia een jubileumjaar. Al 10 jaar lang bouwen we aan onze expertise op vlak van (online) marketing in de toeristische sector. We willen deze expertise graag met jullie delen. In de Travelmedia Academy delen we tips over online marketing volgens bepaalde thema's. Vandaag komt de e-mailnieuwsbrief aan bod. Maar wat maakt een nieuwsbrief nu een goede nieuwsbrief? We geven enkele tips waarmee je ... lees meer

Nog slechts 40 tickets

De countdown naar het Travelmedia Congres is nu officieel begonnen. Nog 6 weken voor we zo'n 200 deelnemers meenemen op een inspirerende trip langs onderwerpen zoals influencer marketing, destination marketing, blockchain, content marketing en nog veel meer. Wil je er zelf ook graag bij zijn? Reserveer dan jouw ticket op www.travelmediacongres.be. Maar wees snel, er zijn nog maar 40 tickets over. 

Opportuniteiten voor de reissector

We lazen recent een studie over advertising in de reissector. Meer bepaald over welke opportuniteiten er (nog) zijn voor de reissector.  

Onze conclusies: 

De maanden maart, april en mei bieden nog véél potentieel voor de Belgische markt. Er is op dat moment meer vraag dan aanbod, wat een hogere CTR oplevert dan pakweg in juni of juli. Vrijdag en zondag zijn de ideale dagen om een mailing uit te sturen. Dit in tegenstelling tot maandag, woensdag, donderdag en zaterdag, wanneer er veel meer concurrentie is. En er is nog steeds enorm veel potentieel wat betreft foto- en video content. Video's worden makkelijker gedeeld op social media, trekken meer aandacht in de newsfeed en zorgen ervoor dat de content beter wordt onthouden. Kortom, meer engagement. En dat willen we toch allemaal, niet? 

Jouw partner in creatieve videoproductie

Sinds 2017 groeit het belang van videomarketing aanzienlijk. Het is dan ook een must have in ieders contentplan. Video trekt meer aandacht in de newsfeed dan gewone tekstberichten en wordt makkelijker gedeeld en geliket. Meer engagement, dus. Travelmedia mocht reeds leuke videocampagnes uitwerken voor onder andere de StapAf-campagne van Oost-Vlaanderen of de Meetjesland Bucket List. Onze ervaring met video en onze expertise in online marketing voor de toeristische sector zijn dan ook een gouden combinatie. Wil je meer weten over hoe video voor jouw organisatie ingezet kan worden of met welk type video's je jouw doelstellingen kan bereiken? We helpen je graag verder. 

Travel start-up uitgelicht: FlyGRN

Vliegtuigen behoren tot de grootste vervuilers wat betreft CO2-uitstoot. Ben je milieubewust, dan zou je ervoor kunnen kiezen meer met de trein te reizen. Maar je kan je CO2-uitstoot ook compenseren. FlyGRN helpt je daarbij. FlyGRN werkt als iedere andere vergelijkingssite voor vliegtickets. Het verschil ligt hem in de CO2-uitstoot voor het gekozen traject en welke compensatie per aanbieder wordt voorzien. Hoeveel gecompenseerd wordt, wordt bij ieder zoekresultaat vermeld. Ook krijg je een detail van hoe die compensatie precies in z'n werk gaat. 

Goodbye 14: nu in de winkel

Onze veertiende editie van Goodbye magazine ligt vanaf nu in de winkel. Met reportages over Argentinië, Kenia, Denemarken en Kvarner. Onze cruisespecialist ging bovendien aan boord van Symphony of the Seas, het grootste cruiseschip ter wereld, en onze foodreporter trok naar Marrakech. Verder delen we onze beste adresjes in Leiden, Porto en Boekarest en staat er een interview met journalist Rudi Vranckx voor je klaar. Als spetterende extra geven we inspiratie voor jouw reisbucketlist in onze once in a lifetime-special! Te koop in de krantenwinkel, Standaard Boekhandel, Delhaize, Carrefour, en binnenkort ook op BOL.

Travelmedia Zomeractie - the end!

We hadden 3 maanden om 100,000 clicks te presteren. Enkele campagnes lopen nog, maar we kunnen alleen maar enorm blij zijn met het resultaat. We hadden beloofd op het einde van de campagne 5% van de omzet per adverteerder te doneren aan het goede doel van hun keuze. Woensdag, op #WorldCharityDay, gingen we bij enkele van de adverteerders langs met een hele grote cheque. Zo bezochten we NBTC, Anders Reizen en Logeren in Vlaanderen. Maar ook o.a. NRV Verre rondreizen, PTA Parking en Novasol namen aan de actie deel. Op de cheque telkens het gekozen goede doel en het bedrag dat wij in hun naam doneren. 

De early birds zijn gaan vliegen

We hadden 50 tickets beschikbaar aan het Early bird-tarief. Tot onze grote vreugde zijn ze nu al allemaal uitverkocht. Maar, niet gevreesd: er zijn nog voldoende tickets voor het Travelmedia Congres op 21 november. Met verschillende sprekers die het zullen hebben over wat leeft in de toeristische sector en (marketing)workshops die tools aanreiken waar je zelf mee aan de slag kan, belooft het een boeiende dag te worden. Jij komt toch ook? 

#TMcongres

Campagne voor Toerisme Oost-Vlaanderen

Al 5 jaar lang helpen we Toerisme Oost-Vlaanderen om van StapAf de grootste fiets- en wandelcommunity te maken. Dit jaar trekken we elke week naar de mooiste plekjes van de regio, op zoek naar unieke herinneringen en verhalen van échte StapAf'ers. Alle verhalen zijn terug te vinden op www.stapaf.be. De unieke reeks van 20 social video’s die we maakten voor deze campagne, vind je op de Facebookpagina van Toerisme Oost-Vlaanderen.

Meer (wo)manpower!

Bij Travelmedia staan we nooit stil. Websites worden uitgebouwd en vernieuwd, de ene na de andere campagne wordt gelanceerd, magazines worden gedrukt ... En nieuwe collega's vervoegen het team, want met meer (wo)manpower kunnen we jullie een nog betere service bieden. We stellen daarom graag Laure aan jullie voor. Laure zal Frederik ondersteunen bij de uitvoering van jullie marketingcampagnes, groot en klein.

Schrijf je nu in!

Op 21 november 2018 vindt de jubileum-editie van het Travelmediacongres plaats in het vernieuwde Van Der Valk hotel in Oostkamp. Jubileum? Ja, Travelmedia bestaat 10 jaar en daarom stoppen we ons congres in een nieuw 'gouden' jasje. Het congres wordt een combinatie van boeiende keynotes, hands-on workshops en networking. Een must voor iedere travel professional, van reisagent tot managing director. Bekijk het volledige programma en schrijf je nu in. De eerste 50 deelnemers genieten namelijk van een erg voordelig Early bird-tarief.  

Music is a universal language

Terwijl bij ons de festivalzomer in volle gang is, beseffen ze ook bij Marriott dat ‘music unites’. In de tweede helft van het jaar reist het ‘Wake Up Call’ festival de wereld rond en houdt het halt in W Hollywood (1-3 sept), W Barcelona (21-23 sept) en W Bali (4-6 okt). "Muziek is een universele taal. Een taal die we bij W al vanaf het begin spreken", zegt Anthony Ingham, Global Brand Leader van W Hotels Worldwide. De toegang tot het festival is enkel voor Starwood Preferred Guest (SPG) en Marriott Rewards members. Nog snel 'member' worden zodat je tickets kan boeken? Natuurlijk kan dat. Slimme marketing. 

Travelmedia +1

Een tweetal weken geleden vervoegde Nicolas het team van Travelmedia. Nicolas zal instaan voor de groei en ontwikkeling van onze eigen online media. Als online media agentschap beheren we nl. tal van premium reiswebsites zoals o.a. vakantiepromos.be, citytrip.be, goodbye.be en rondreis.be.

Geef eens een vlucht cadeau!

Een origineel cadeau vinden is altijd een uitdaging. Flight Gift Card geeft toegang tot vluchten van 300 airlines wereldwijd van en naar 70 bestemmingen. Het Nederlandse Flight Gift Card startte in december 2017 en volgt zusterbedrijf Hotelgift op. Via de website kan je een fysieke cadeaubon bestellen, per e-mail ontvangen of een gepersonaliseerde e-card of e-video laten maken. Hoeveel weken nog tot kerst?

Mag Alexa bij jou op de kamer?

Eerder deze maand werd 'Alexa for hospitality' gelanceerd. Een afdeling die zich toespitst op de toepassing van Alexa (de virtuele slimme assistent van Amazon) in hotelkamers, vakantieverblijven, enz. In samenwerking met Marriott liep reeds een pilootproject op kleine schaal. Later deze zomer start een nieuw pilootproject in verschillende hotels van de keten in de U.S.  

E-mailmarketing anders bekeken

Gisteren ging de drip mail campagne van Hapag Lloyd Cruises op Goodbye.be van start. Goodbye.be is het online reismagazine van Travelmedia. Een jaar lang kunnen Goodbye lezers zich inschrijven voor een boeiende reeks nieuwsbrieven over de expeditiecruises van Hapag Lloyd. Doelgericht, content driven én met garantie op resultaat.  

Best seats in the house

We botsten bij Cherrylab op een gekke nieuwigheid, of is het toch niet zo gek?  Winspeed technologies LL vroeg in 2015 het patent aan voor de SkyDeck, een glazen bubbel die op het dak van het vliegtuig staat. Je kan je stoel 360 graden draaien en zo voluit van het uitzicht genieten op 10 km hoogte. Een zitje in de cockpit is er niets tegen!

Tot 3x beter

De teller staat ondertussen op 74.186 nog te presteren clicks. We hebben dus nog wat werk voor boeg. Tot en met augustus delen we kwalitatieve clicks aan een gunstig tarief uit. Wist je trouwens dat Travel Ads voor klanten al tot 3x beter presteerden dan andere marketing kanalen? Haal die last minute boeker binnen en steun het goede doel!

Goodbye 13: nu in de winkel

Onze dertiende editie van Goodbye magazine ligt vanaf vandaag in de winkel. Met reportages over Abu Dhabi, Koh Talu, Zuidwest-Australië en Zuid-Tirol. In het uitgebreid citytripdossier gaat het over Sevilla. En verder delen we onze beste adresjes in Toronto, Hamburg, Kaapstad en Shanghai. Verder een interview met radiomadam Britt van Marsenille en de vaste column door Jacqueline Goossens uit New York. Te koop in de krantenwinkel, Standaard Boekhandel, Delhaize, Carrefour, en binnenkort ook op BOL.

De teller loopt!

Vandaag begint onze teller officieel te lopen. Tijdens de zomermaanden juni, juli en augustus presteren we 100.000 clicks voor reisorganisaties, bestemmingen, airlines, etc. Wil je ook 500.000 reislustigen per maand bereiken via ons online netwerk en zo jouw product of organisatie tot bij de consument brengen? Mail dan naar sales@travelmedia.be voor meer info.

Binnenkort met de drone van en naar de luchthaven

Zowel Airbus als Boeing werken al volop aan een dronesysteem voor passagiers. We kunnen het dus niet langer ontkennen: binnenkort vliegen we met een drone van en naar de luchthaven. Voor airlines biedt dit een hoop perspectieven op vlak van upselling naar hun premium klanten. In 2017 werd door Volocopter reeds een testvlucht uitgevoerd in Dubai. Aan boord zat Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, kroonprins van Dubai. 

Save the date!

De kogel is door de kerk. De datum staat vast. Op woensdag 21 november 2018 organiseren we het volgende Travelmedia Congres. Travelmedia bestaat 10 jaar dus stoppen we ons congres in een nieuw jasje. Hou onze nieuwsbrief in de gaten voor meer nieuws over het programma en de locatie. Zet 21 november alvast in jouw agenda.

Zomeractie - 100,000 clicks beschikbaar

Tijdens de maanden juni, juli en augustus verdelen we maar liefst 100,000 kwalitatieve clicks via ons Travel ads netwerk. Wanneer de teller eind augustus op '0' komt te staan doneren we 5% van de omzet van deze actie integraal aan het goede doel. Per pakket van 5000 clicks gaat dus een kleine 100 euro naar één van de geselecteerde goede doelen.

Scan online activiteit

Heb je vragen over de SEO-sterkte van jouw website? Heb je zelf jouw social media ingesteld maar ben je niet 100% zeker of die instellingen wel optimaal zijn? En hoe zit het met jouw online performance? Een team van specialisten licht jouw online kanalen grondig door en stelt een adviesdocument op, in mensentaal, waarmee jij makkelijk aan de slag kan. Meer info over deze scan en hoe we precies te werk gaan? Neem contact op met Marlies via marlies@travelmedia.be of 050/740250.

Vinger aan de pols

Iedere dag gaat ergens ter wereld een nieuw hotel open, wordt een nieuwe tentoonstelling voor het publiek opengesteld, wordt een nieuwe reisapp gelanceerd, … Het toeristische landschap is continu in beweging en Goodbye volgt het voor jou op de voet. Wekelijks verzamelt de redactie interessante nieuwtjes over reizen en vrije tijd. Blijf je ook graag op de hoogte? Schrijf je dan in voor de Goodbye nieuwsbrief.

Transformative travel

Een marketing hype of een door de consument gedreven trend? We lezen in het Skift rapport ‘The Rise of Transformative Travel' dat reizigers steeds meer die unieke ‘life changing’ belevingen zoeken. Of ze er nu alles aan doen om hun ecologische voetdruk onderweg te beperken, of ze hebben door vrijwilligerswerk te doen op hun bestemming een positieve impact op de lokale samenleving: reizen krijgt stilaan een heel ander (hoger) doel. 

 

Travelmedia werft aan

Word jij onze nieuwe collega bij Travelmedia? We zoeken een (junior) online marketeer met een passie voor online marketing en veel goesting om in de reissector aan de slag te gaan. Ben jij het talent waar wij naar op zoek zijn of ken je iemand, aarzel dan niet om contact op te nemen en stuur een mailtje naar frederik@travelmedia.be

Olivier Dujardin zegt "goodbye" aan Travelmedia

Na meer dan tien jaar aan het roer van Travelmedia, geeft Olivier Dujardin de fakkel van het bedrijf door aan Dominique Tanaka. Dominique richtte Travelmedia in 2007 mee op en stond later aan het hoofd van Transeurope-Holidayline en affiliate marketingbedrijf TradeTracker in België en Frankrijk. Dominique Tanaka neemt de dagelijkse leiding van Travelmedia op zich: "Ik zet Oliviers werk met veel ambitie verder met blijvende aandacht voor innovatie en groei, zowel voor Travelmedia, haar medewerkers als haar klanten." Lees het volledige persbericht hier nog eens na.

A.I. cruise-assistent bij MSC

MSC Cruises heeft een technologisch hoogstandje klaar: via een digitale assistent wordt jouw cruise-ervaring nog beter op jouw voorkeuren aangepast. Een sterk staaltje van artificiële intelligentie.