Wist-je-datjes blog

Gepassioneerd door toerisme en marketing, schuimen we het web af
naar interessante artikels, nemen we deel aan boeiende congressen
en volgen we trends op de voet. Elke eerste vrijdag van de maand
droppen we een leuke mix van travel trends en Travelmedia-nieuwtjes
in de mailbox van meer dan 7.000 professionals uit de reissector.

Schrijf je nu in!

Op 21 november 2018 vindt de jubileum-editie van het Travelmediacongres plaats in het vernieuwde Van Der Valk hotel in Oostkamp. Jubileum? Ja, Travelmedia bestaat 10 jaar en daarom stoppen we ons congres in een nieuw 'gouden' jasje. Het congres wordt een combinatie van boeiende keynotes, hands-on workshops en networking. Een must voor iedere travel professional, van reisagent tot managing director. Bekijk het volledige programma en schrijf je nu in. De eerste 50 deelnemers genieten namelijk van een erg voordelig Early bird-tarief.  

Music is a universal language

Terwijl bij ons de festivalzomer in volle gang is, beseffen ze ook bij Marriott dat ‘music unites’. In de tweede helft van het jaar reist het ‘Wake Up Call’ festival de wereld rond en houdt het halt in W Hollywood (1-3 sept), W Barcelona (21-23 sept) en W Bali (4-6 okt). "Muziek is een universele taal. Een taal die we bij W al vanaf het begin spreken", zegt Anthony Ingham, Global Brand Leader van W Hotels Worldwide. De toegang tot het festival is enkel voor Starwood Preferred Guest (SPG) en Marriott Rewards members. Nog snel 'member' worden zodat je tickets kan boeken? Natuurlijk kan dat. Slimme marketing. 

Travelmedia +1

Een tweetal weken geleden vervoegde Nicolas het team van Travelmedia. Nicolas zal instaan voor de groei en ontwikkeling van onze eigen online media. Als online media agentschap beheren we nl. tal van premium reiswebsites zoals o.a. vakantiepromos.be, citytrip.be, goodbye.be en rondreis.be.

Geef eens een vlucht cadeau!

Een origineel cadeau vinden is altijd een uitdaging. Flight Gift Card geeft toegang tot vluchten van 300 airlines wereldwijd van en naar 70 bestemmingen. Het Nederlandse Flight Gift Card startte in december 2017 en volgt zusterbedrijf Hotelgift op. Via de website kan je een fysieke cadeaubon bestellen, per e-mail ontvangen of een gepersonaliseerde e-card of e-video laten maken. Hoeveel weken nog tot kerst?

Mag Alexa bij jou op de kamer?

Eerder deze maand werd 'Alexa for hospitality' gelanceerd. Een afdeling die zich toespitst op de toepassing van Alexa (de virtuele slimme assistent van Amazon) in hotelkamers, vakantieverblijven, enz. In samenwerking met Marriott liep reeds een pilootproject op kleine schaal. Later deze zomer start een nieuw pilootproject in verschillende hotels van de keten in de U.S.  

E-mailmarketing anders bekeken

Gisteren ging de drip mail campagne van Hapag Lloyd Cruises op Goodbye.be van start. Goodbye.be is het online reismagazine van Travelmedia. Een jaar lang kunnen Goodbye lezers zich inschrijven voor een boeiende reeks nieuwsbrieven over de expeditiecruises van Hapag Lloyd. Doelgericht, content driven én met garantie op resultaat.  

Best seats in the house

We botsten bij Cherrylab op een gekke nieuwigheid, of is het toch niet zo gek?  Winspeed technologies LL vroeg in 2015 het patent aan voor de SkyDeck, een glazen bubbel die op het dak van het vliegtuig staat. Je kan je stoel 360 graden draaien en zo voluit van het uitzicht genieten op 10 km hoogte. Een zitje in de cockpit is er niets tegen!

Tot 3x beter

De teller staat ondertussen op 74.186 nog te presteren clicks. We hebben dus nog wat werk voor boeg. Tot en met augustus delen we kwalitatieve clicks aan een gunstig tarief uit. Wist je trouwens dat Travel Ads voor klanten al tot 3x beter presteerden dan andere marketing kanalen? Haal die last minute boeker binnen en steun het goede doel!

Goodbye 13: nu in de winkel

Onze dertiende editie van Goodbye magazine ligt vanaf vandaag in de winkel. Met reportages over Abu Dhabi, Koh Talu, Zuidwest-Australië en Zuid-Tirol. In het uitgebreid citytripdossier gaat het over Sevilla. En verder delen we onze beste adresjes in Toronto, Hamburg, Kaapstad en Shanghai. Verder een interview met radiomadam Britt van Marsenille en de vaste column door Jacqueline Goossens uit New York. Te koop in de krantenwinkel, Standaard Boekhandel, Delhaize, Carrefour, en binnenkort ook op BOL.

De teller loopt!

Vandaag begint onze teller officieel te lopen. Tijdens de zomermaanden juni, juli en augustus presteren we 100.000 clicks voor reisorganisaties, bestemmingen, airlines, etc. Wil je ook 500.000 reislustigen per maand bereiken via ons online netwerk en zo jouw product of organisatie tot bij de consument brengen? Mail dan naar sales@travelmedia.be voor meer info.

Binnenkort met de drone van en naar de luchthaven

Zowel Airbus als Boeing werken al volop aan een dronesysteem voor passagiers. We kunnen het dus niet langer ontkennen: binnenkort vliegen we met een drone van en naar de luchthaven. Voor airlines biedt dit een hoop perspectieven op vlak van upselling naar hun premium klanten. In 2017 werd door Volocopter reeds een testvlucht uitgevoerd in Dubai. Aan boord zat Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, kroonprins van Dubai. 

Save the date!

De kogel is door de kerk. De datum staat vast. Op woensdag 21 november 2018 organiseren we het volgende Travelmedia Congres. Travelmedia bestaat 10 jaar dus stoppen we ons congres in een nieuw jasje. Hou onze nieuwsbrief in de gaten voor meer nieuws over het programma en de locatie. Zet 21 november alvast in jouw agenda.

Zomeractie - 100,000 clicks beschikbaar

Tijdens de maanden juni, juli en augustus verdelen we maar liefst 100,000 kwalitatieve clicks via ons Travel ads netwerk. Wanneer de teller eind augustus op '0' komt te staan doneren we 5% van de omzet van deze actie integraal aan het goede doel. Per pakket van 5000 clicks gaat dus een kleine 100 euro naar één van de geselecteerde goede doelen.

Scan online activiteit

Heb je vragen over de SEO-sterkte van jouw website? Heb je zelf jouw social media ingesteld maar ben je niet 100% zeker of die instellingen wel optimaal zijn? En hoe zit het met jouw online performance? Een team van specialisten licht jouw online kanalen grondig door en stelt een adviesdocument op, in mensentaal, waarmee jij makkelijk aan de slag kan. Meer info over deze scan en hoe we precies te werk gaan? Neem contact op met Marlies via marlies@travelmedia.be of 050/740250.

Vinger aan de pols

Iedere dag gaat ergens ter wereld een nieuw hotel open, wordt een nieuwe tentoonstelling voor het publiek opengesteld, wordt een nieuwe reisapp gelanceerd, … Het toeristische landschap is continu in beweging en Goodbye volgt het voor jou op de voet. Wekelijks verzamelt de redactie interessante nieuwtjes over reizen en vrije tijd. Blijf je ook graag op de hoogte? Schrijf je dan in voor de Goodbye nieuwsbrief.

Transformative travel

Een marketing hype of een door de consument gedreven trend? We lezen in het Skift rapport ‘The Rise of Transformative Travel' dat reizigers steeds meer die unieke ‘life changing’ belevingen zoeken. Of ze er nu alles aan doen om hun ecologische voetdruk onderweg te beperken, of ze hebben door vrijwilligerswerk te doen op hun bestemming een positieve impact op de lokale samenleving: reizen krijgt stilaan een heel ander (hoger) doel. 

 

Travelmedia werft aan

Word jij onze nieuwe collega bij Travelmedia? We zoeken een (junior) online marketeer met een passie voor online marketing en veel goesting om in de reissector aan de slag te gaan. Ben jij het talent waar wij naar op zoek zijn of ken je iemand, aarzel dan niet om contact op te nemen en stuur een mailtje naar frederik@travelmedia.be

Olivier Dujardin zegt "goodbye" aan Travelmedia

Na meer dan tien jaar aan het roer van Travelmedia, geeft Olivier Dujardin de fakkel van het bedrijf door aan Dominique Tanaka. Dominique richtte Travelmedia in 2007 mee op en stond later aan het hoofd van Transeurope-Holidayline en affiliate marketingbedrijf TradeTracker in België en Frankrijk. Dominique Tanaka neemt de dagelijkse leiding van Travelmedia op zich: "Ik zet Oliviers werk met veel ambitie verder met blijvende aandacht voor innovatie en groei, zowel voor Travelmedia, haar medewerkers als haar klanten." Lees het volledige persbericht hier nog eens na.

A.I. cruise-assistent bij MSC

MSC Cruises heeft een technologisch hoogstandje klaar: via een digitale assistent wordt jouw cruise-ervaring nog beter op jouw voorkeuren aangepast. Een sterk staaltje van artificiële intelligentie.

Malta: zon, zee en cultuur

Malta is hot. In een knappe op maat gemaakte nieuwsbrief zetten Malta en Air Malta, in samenwerking met Travelmedia, de redenen voor een vakantie op het eiland in de kijker. Eerder werkten ze ook al samen met Goodbye. Dankzij dergelijke samenwerkingen mocht Malta in 2017 maar liefst 75,8% méér Belgische toeristen verwelkomen.

Time to invest!

Geen betere tijd om te investeren in travelcampagnes dan nu, zo blijkt uit consumentendata. De meeste reizigers boeken in april en mei hun zomervakantie en gaan dus nu op zoek naar online inspiratie. Ook via onze Travel Ads merken we dat verschillende organisaties zoals Toerisme Oostenrijk, Air Transat en Aussie Tours nu volop de consument trachten te bereiken.

Meetjesland Bucket List

Travelmedia werkte voor Toerisme Meetjesland een vernieuwende brochure uit. In de Meetjesland Bucket List delen we 101 tips om de regio buitenste binnen te ontdekken. De komende maanden promoten we het boek op Facebook, Instagram, Google, YouTube en via Travel Ads. Verschillende influencers zullen de komende tijd ook hun Bucket List in het Meetjesland afwerken. Wordt vervolgd… 

Destygo

Afgelopen zomer haalde de (vrij onbekende) Parijse start-up Destygo één miljoen euro kapitaal op. Het team ontwikkelde een chatbot-platform voor hotels, luchthavens, touroperators, enz. gebruik makend van artificiële intelligentie.

TravelCar

TravelCar is deze week, op de IFTM Top Resa vakbeurs in Parijs, bekroond tot beste start-up van het jaar. In plaats van parkeergeld te betalen tijdens je vliegvakantie kan je via de Travelcar-app je auto verhuren en er geld mee verdienen.

Skift Global Forum 2017

Gisteren en eergisteren vond in New York de vijfde editie plaats van het Skift Global Forum waar meer dan 30 CEO's van reisbedrijven op het podium staan. Een uitgebreid verslag en live video's vind je hier.