Content die 'content' maakt

Content is King! Dat we daar bij Travelmedia overtuigd van zijn, is niet nieuw. Kijk maar naar Goodbye Magazine. Minstens even belangrijk is de manier waarop de content in de markt wordt gezet. Zonder een goed uitgekiende strategie schiet je met losse flodders en is het ook veel moeilijker om vast te stellen wat goed werkte en wat minder.

De easy, en misschien wel old, way? Demografische targeting.
Wij zoeken het graag wat verder, wij zijn fan van persona’s. Persona’s die interesse hebben in een specifiek thema. Thema’s waarvoor mensen een bepaalde passie hebben. Let wel, demografische interesses sluiten we niet uit. Ze zijn gewoon niet meer de loutere basis waarop we steunen. Concreet brengen we type persona’s binnen de doelgroep in kaart en stemmen we de content af op die persona’s. Je doelgroep (leren) kennen en verhalen vertellen die hen content stellen, da’s belangrijk! Destination Think zweert ook bij deze aanpak. Lees er hier meer over!

- Laure 

06 mrt. 2020