Wat online travel agents kunnen, kunnen wij ook: tip 1

Als touroperator of reisagent kan je uiteraard het verschil maken door je expertise, persoonlijke aanpak en de extra diensten die je aanbiedt. Toch kunnen we er niet omheen dat steeds meer do-het-zelf reizigers op zoek gaan naar de OTA’s (online travel agents zoals Booking, Expedia en Tripadvisor). Wij bieden je stelselmatig enkele tips om deze online boekers ook bij jou de online ervaring te bieden die ze zoeken.

Tip 1: je content moet kwalitatief en transparant zijn.

De informatie die je aanbiedt moet correct zijn en USP’s (unique selling points) mogen in de verf gezet worden, maar blijf weg van te commerciële teksten. Online boekers gaan heel snel op zoek naar reviews van hun peers. Dat is een deel van wat we ‘social proofing’ noemen: hoe wordt dit hotel of deze reis beoordeeld door andere reizigers? Dat zelf integreren via een ratingsysteem of ruimte voor comments, creëert vertrouwen en zorgt ervoor dat bezoekers op jouw site blijven. Past dit niet binnen jouw site, zorg er dan voor dat jouw informatie niet in strijd is met wat elders te vinden is. Op die manier behouden jouw bezoekers hun vertrouwen in jouw content én jouw organisatie.

- Rini

05 mrt. 2020