OVER DE CAMPAGNE

Barcelona is een van de favoriete citytripbestemmingen van de Belgen. Maar wist je dat er in Catalonië nog veel meer te beleven valt dan Barcelona alleen? Dat was dan ook dé insteek van de campagne. Hoe maken we op een inspirationele wijze duidelijk dat Catalonië veel meer te bieden heeft dan z'n hoofdstad? We maakten een bucketlist op met 15 dingen die je zeker moet doen als je de regio Catalonië bezoekt. Om de lezer echt te overtuigen, geven we nog enkele unieke tips om van hun trip een onvergetelijke reis te maken.

DE BUCKETLIST

Spanje is een veelzijdig land en spreekt zowel de kunst- en natuurliefhebber aan als de bourgondiër. Daarom was het voor ons ook belangrijk om zoveel mogelijk verschillende aspecten van Catalonië in de verf te zetten. We kozen voor een mix van natuur, cultuur, eten en feesten. Ook thema’s als kunst en religie mochten niet ontbreken. Tradities blijven behouden en nemen je mee naar het authentieke Catalonië. 

                                           

CAMPAGNE A TOT Z

Leuk, een bucketlist, maar hoe zorg je er nu voor dat veel mensen (maar ook de juiste mensen) deze te zien krijgen en ook effectief lezen? Je zorgt voor leuk campagnemateriaal en definieert de juiste mediaplanning. We haalden de mosterd bij een soortgelijke succesvolle campagne die we in het verleden voor Best of Travel i.s.m. Australië mochten voeren.

Voor deze campagne werd eerst en vooral een landingspagina gecreëerd. Hiervoor werden tips geselecteerd, teksten uitgeschreven en foto's gezocht in overleg met de toeristische dienst van Catalonië. Om voldoende en kwalitatief verkeer naar deze pagina te brengen en bezoekers de boodschap te kunnen overbrengen werden verschillende promotionele acties voorzien. Zo wordt een dedicated e-mail naar de databases van Goodbye.be en Reisroutes.be verstuurd, Travel ads bannering ingepland op ons volledige online netwerk en wordt er promotie gevoerd via Facebook ads. 

Benieuwd naar deze campagne? Ga naar de bucketlist