Over de campagne

In het voorjaar van 2019 stuurden we wereldreizigers en reisjournalisten Bas Van Oort en Sebastiaan Bedaux (die we kennen van Goodbye magazine) voor een weekje naar het Meetjesland. De verhalen en tips die ze in het Meetjesland vakantieboek aan ons voorstelden waren zo mooi dat we besloten om er een kortfilm van te maken. Dat resultaat is sinds 20 augustus te bekijken op www.toerismemeetjesland.be/defilm.

 

Meetjesland film

De film 

Tijdens '1 dag, 4 verhalen' volgen we Bas en Sebastiaan tijdens tijdens hun trip door het Meetjesland. De hoofdrolspelers van de film zijn vier gepassioneerde locals, met elk hun eigen verhaal. Op die manier trek je tijdens een halfuur film door de prachtige Meetjeslandse natuur, langs ratten, schapen, oude stoomtreinen en molens.

 

Slow journalism

We geloven bij Travelmedia in 'slow media consumption'. Die term slaat er op dat je content brengt waar mensen tijd voor willen vrijmaken: op zondag de tijd nemen om een kwalitatief boek of artikel te lezen, ’s avonds de tijd plannen om een film te bekijken die jouw favoriete thema in de diepte behandeld.

Het is best een grote uitdaging om dergelijke magazines, boeken en films te maken in tijden waar alles snel moet gaan of waar alles er flitsend uit moet zien. Maar met de Meetjesland film slaagden we daar, mede dankzij de hulp van regisseur Frank Mielants, wél in.

Campagne van A tot Z

De Meetjesland film kadert binnen een ruime toeristische campagne die we dit jaar van A tot Z opvolgen. Travelmedia bedacht samen met Toerisme Meetjesland het concept van het nieuwe vakantieboek en bijhorende kortfilm, zorgden ervoor dat alle creatievelingen hun ding konden doen en promoten deze content via sociale media.

FACEBOOK, REMARKETING EN LOOKALIKE AUDIENCES

De afgelopen twee jaar kwamen we voor Toerisme Meetjesland al met heel wat toeristen in contact die de regio al wandelend of met de fiets willen ontdekken. Die data gebruikten we om lookalike audiences via Facebook op te stellen en op die manier nieuwe contacten aan te spreken en het nieuwe vakantieboek te verspreiden.

Dergelijke data wordt dan weer gebruikt om de kortfilm te promoten bij het juiste publiek. Gelijkaardige profielen van mensen die de film voldoende lang bekijken worden via YouTube en Facebook getarget om de film te bekijken. Heb je de film bekeken dan sturen we jou, via een remarketing campagne, naar extra pagina's met heel wat tips voor een uitje naar het Meetjesland.